DAGEN D

Hej.

Dagen/natten började halv fyra i morse när jag steg upp, åkte hemifrån med mamma och pappa halv fem. Det regnade EXTREMT mycket först femton minuterna på vägen, men det avtog sen. Var så nervös i bilen att jag trodde jag skulle kräkas. I didn't. Checkade in vid sju ungefär, planet skulle gå halv nio. Det var försenat till tio. Halv elva. Vid elva gick vi på planet. Jag hamnade längst in vid fönstret. Hurra. En decimeters benutrymme och fullpackat plan. Jag fick panik så jag bad brittiskan och hennes pojkvän bredvid mig att byta plats. Det gjorde de och jag överlevde. Men jag hade druckit mycket cola. Jag gillar cola.

När vi väl anlände till Gatwick tog det tusen år tills bagaget kom. Efter ettusenett år såg jag Francesca och L med en skylt där det stod ”Welcome Sofie!” Fett. Vi gick till parkeringen, vilket tog femtusen år, men det var absolut värt väntan för nu vet jag vilken bil de kör. Fast jag kommer inte köra den. Thank God – XC90 ain't my thing. I bilen säger hon att deras förra au pair har lånat en bil nu (peugot) och att de har en till peugot. Anländer till huset (med automatiska grindar!) och där står en bmw också. Undrar vad de ska ha så många bilar till.

Småpratade lite i bilen och jag nämner att i Guildford (inte långt härifrån) spelar de in Top Gear. Gissa vilka som är världens största top gear fans? Andreas och Fredrik. Men James och Francesca gillar också top gear. Och har försökt få biljetter till det i två år. Men nä. Hur som helst visas Top Gear på söndagar. Men inte idag. James ska ge mig internetkoden så jag kan kolla på britains version av svtplay/tv4play osv. Alla kanaler på ett ställe. Ballt. Sen ska jag kolla Top Gear och sova.

Also, min nya pyttelilla hemstad har allt man kan tänkas behöva när man är sugen. Listen to this:
Waitrose
WHSmith
Starbucks
Superdrug. JAG ÄLSKAR SUPERDRUG
Boots
Tågstation

Och en massa annat som är bra.

Hej då!

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha. Pappan i denna familj älskar Top Gear också.. och barnen. :P

2010-09-04 @ 09:22:02
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0