Xophie

Hihi
Tack Jesus för att det nu finns en svensk tjej i min engelskakurs.

I början av veckan backade en lastbil på "min" bil så stötfångaren är lite lös, det är en STOR buckla. nej inte buckla. Hål snarare. Ett stort hål på högra sidan, bredvid strålkastaren som är lös den också. Idag ringde en kille från bilverkstan/uthyrningsfirman. De ska komma och hämta bilen och lämna en lånebil och det var en massa saker han skulle läsa upp för mig som tog tio tusen år. Jag och Francesca lyssnade på honom  genom högtalarfunktionen, och han frågar första hur jag stavar mitt efternamn. Hittills har han varit allämt dryg och korkad, enligt Francesca, så hon sitter och gör en massa grimascher och slår sig för pannan. Vad heter jag då i förnamn, undrar killen:
-Sofie, spelled with f
-OK, so is that X-o-p-h-i-e-?
Francesca rycker in
-NO it's F! F as in Freddie!
-oh S-o-p-h-f-i-e
-NO, S as in Sam, O, F as in Freddie, I and E as in Eileen


efter tusen år kommer killen fram till att när d ekommer för att hämta/lämna alla bilar måste jag ha ett brev eller ngåot som bekräftar att jag bor på adressen. Från Ingenstans kommer L i sin blöja och börjar fisa. Jag och Francesca får extrema skrattanfall och kan inte prata ordentligt. vidare vill han veta allt om mitt körkort och undrar om jag har dokument som bekräftar att jag har körkort, eller bara ett körkort. Bara ett körkort svarar jag, men han verkar inte fatta så det tar tio minuter för honom att komma fram till att jag inte har något dokument. Efter 20 minuter, och efter att jag och Lucinda har dansat till on-hold music frågar han vilken dag de kan komma och hämta bilen. Så fort som möjligt svarar jag. Då börjar han komma med etthundra invändningar och förklarar att de inte kan komma i eftermiddag. Klockan var tre. Det fattar väll jag med att de inte skulle ha tid att komma idag. Okej onsdag kan ni komma, hej då säger jag. Men han har glömt att läsa terms and conditions för mig så nu får jag lyssna på det i en halvtimme. imorgon ska någon ringa och bestämma tid för att veta när det är bra att komma på onsdag. Det kunde jag inte göra med killen jag pratade med idag.

Sen åkte jag för att simma

Kommentarer
Postat av: chookis

"Från Ingenstans kommer L i sin blöja och börjar fisa. " hahaha jag dog

2010-10-18 @ 19:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0