Lerkorv

Idag hälsade jag på engelskaklassen igen. Och åt tårta. I måndags var jag också och hälsade på engelskaklassen. Kul liv jag har. Nej.

Igår träffade jag på min simlärare när jag var i poolen. följande konversation utspelades, vilket jag snart har berättat för alla men det är min blogg. jag bestämmer vad som ska skrivas.
Fiona: Tänk dig att din kropp är som en [något engelskt ord=X]
Jag: Jag vet int evad en X är.
F: nähä, tänk dig att din kropp är som en [annat engelskt ord=Y]
J: Jag vet inte vad en Y är.
F: Vet du inte vad en Y är???
J: Jag är inte engelsk...
Tio sekunders tystnad, Fiona lutar sig fram och tittar ut i fjärran. därefter ser hon på mig
F: Det förklarar varför du ser på mig ibland som för att säga 'Jag fattar inte ett skit av vad du säger'

Igår när jag var med Lucinda i en lekgrupp där man får jättegoda kakor satt jag bredvid en mamma som lekte med lera med sin lille pojk. tidigare hade jag hört att hon pratade något annat språk med sitt barn, men hörde inte alls vad det var. Hon rullar iaf leran under handflatan och säger 'KORV!' Snacka om at jag blev paff och säger rakt ut 'Är du från sverige?' Ja det var hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0